Tajemství sportovní dlouhověkosti Mistryně ČR v maratonu 2017 a 2018 Petry Pastorové

Aktuální česká královna na maratonské trati Petra Pastorová se svým věkem netají. Tato matka tří synů, jež rovněž sportují na vrcholové úrovni, podává důkazy, že i po čtyřicítce je možné dosahovat vynikajících běžeckých časů. I ona má však za sebou krušná období. Poskytla mi na dálku krátký rozhovor. Petro, kolikrát týdně trénujete a v jakém objemu? “ Je to jiné...

Stravujte se podle vaší krevní skupiny

Stravování podle krevních skupin vypadá složitě a komplikovaně, je to však jednoduché. Potřebujete k tomu dvě věci. Mít seznam vhodných potravin a umístit si ho tam, kde ho budete mít, co nejvíc na očích.

Také maskujete pracovitostí svoji lenost a strach?

Lenost a strach maskujeme pracovitostí. Proto tak často slyšíte: "Na běhání, regeneraci po něm a správné stravování nemám čas, protože mám moc práce."

Běhej podle plánu, který máš neustále na očích

Prověřený běžecký plán zvyšuje pravděpodobnost, že váš cíl splníte. Hlavní předností je však to, že není třeba improvizovat a vymýšlet vymyšlené.

Neběháte a nehubnete, protože jste si to dali úkolem

Úkoly děláme neradi. Odměny naopak milujeme. Nejsem v tom žádnou výjimkou. Proto jsem se naučil formulovat si moje dílčí běžecké cíle ne jako úkoly, ale jako odměny.